Дудли – це спонтанні зміни логотипа Google на честь свят, річниць і подій у житті відомих виконавців, першовідкривачів і науковців, які залишили свій слід в історії.

Як виникла ідея дудлів?

У 1998 р. Леррі та Сєргєй, засновники Google, розмістили зображення чоловічка позаду другої літери "о" в слові Google, щоб повідомити користувачів про свою відсутність у зв’язку з відвідуванням музичного та мистецького фестивалю. Так виникла ідея прикрашати наш логотип на честь культурних подій. Користувачам дуже сподобалася незвична зміна чистої домашньої сторінки Google. Тому на День подяки в 1998 р. було додано індичку, на Хелловін у жовтні 1999 р. два гарбузи замінили літери "o" тощо.

Після двох років змінення логотипа з нагоди особливих подій Леррі та Сєргєй попросили веб-майстра Денніса Хвана створити дудл до Дня взяття Бастилії у Франції. Невдовзі його було призначено відповідальним за дудли, які почали частіше з’являтися на домашній сторінці. Дудли почали з’являлися до більшої кількості свят, а з 2003 р. – до днів народження відомих людей. Першим був Моне у 2001 р., потім Пікассо у 2002 р., а через шість місяців – Мікеланджело й Альберт Ейнштейн. Відтоді кількість і розмаїття тем дудлів збільшилися. Тепер ними відзначають набагато ширший діапазон подій, свят, річниць і днів народження визначних історичних постатей.

Зі збільшенням частоти та розширенням тематики розвивався естетичний дизайн doodle. Прості малюнки, з яких усе починалося, перетворилися на складні та детальні ілюстрації. За останні кілька років деякі логотипи doodle стали інтерактивними завдяки застосуванню HTML5 Canvas і JavaScript. Медіа розширилися до цифрової анімації, відео, фотографій, художнього дизайну, оригамі, вирощування квітів і різьблення на гарбузах! Що далі? Час покаже!

Хто розробляє дудли?

З роками команда розробників дудлів значно збільшилася – з одного веб-майстра, який створював логотипи на сайті, до штатної команди професійних ілюстраторів, графічних дизайнерів, аніматорів, художників і надзвичайно талановитих інженерів.

Скільки дудлів було створено?

З 1998 р. створено понад 2000 дудлів (і це число постійно зростає!) на наших домашніх сторінках у всьому світі. Усі логотипи можна побачити на сторінці www.google.com/doodles, а один із них – на домашній сторінці Google… Потрібно перевіряти щодня, адже вони з’являються несподівано!

Хто обирає теми для дудлів?

Ідеї надходять звідусіль, зокрема від працівників Google і користувачів. Команда щотижня збирається для обговорення, але чотири рази на рік офіційно розглядає всі ідеї, щоб запланувати створення близько 90 дудлів.

Яка процедура створення дудлів?

Після складання розкладу починається сама процедура розробки дудла, коли кожен член команди обирає логотипи, над якими хоче працювати. Під час створення логотипів для певних країн (напр., Франції, Японії, Росії), розробник співпрацює з працівником Google у відповідній країні. Місцевий працівник Google консультує щодо культурної відповідності, а розробник займається дизайном. Перед публікацією на домашній сторінці кожен дудл проходить декілька етапів перевірки. Розробці допомагають відгуки місцевого працівника Google, а також розгляди на щотижневих творчих нарадах команди. Потім готовий логотип готується до запуску – до нього додаються переклади (зверніть увагу, що під час наведення курсора на дудл з’являється текст) і він з’являється на домашній сторінці.

У мене виникла ідея для дудла. Я можу її надіслати?

Команда дудлерів завжди рада почути нові ідеї… Чим більше, тим краще! Ідеї можна надсилати на адресу proposals@google.com.

Чи можна десь переглянути всі дудли?

Так! Ви завжди можете відвідати сторінку www.google.com/doodles і переглянути всі логотипи, які публікувалися у світі з 1998 р. Вона постійно оновлюється, оскільки на домашній сторінці з’являються нові дудли. Навідуйтеся частіше!